Jeżeli ktoś będzie prowadził własną firmę, to niejednokrotnie będzie miał do podjęcia sporo rozmaitych decyzji. Istotne przy tym jest to, aby takie decyzje podejmować w oparciu o jak największą ilość informacji, jakie mogą w tym pomóc. Informacje takie uzyskać można na różne sposoby. Niejednokrotnie są to po prostu dane otrzymane z analizy sprzedażowych raportów, lecz coraz więcej firm sięga też po najróżniejsze niezależne badania. Te wykonywane są z reguły przez całkiem niezależne, zewnętrzne firmy, i jeśli dobrze się je wykona, to mogą dostarczyć naprawdę dużo cennej wiedzy.
Jednym z podstawowych obszarów są badania marketingowe, mające za zadanie zmierzenie efektywności prowadzonych działań związanych z promocją. Na ich podstawie można otrzymać sporo informacji w temacie tego, jak konkretna marka i jej wizerunek są spostrzegane wśród klientów czy jak wyglądają oferowane produkty czy usługi. Dość duże znaczenie też mają testy czytelności ulotek czy reklam, dzięki czemu stosunkowo prosto można spróbować wdrożyć ewentualne poprawki.
Sporo firm decyduje się też na badania rynku, które dla wielu osób są tym samym co marketingowe. Lecz w praktyce różnic jest sporo, między innymi z uwagi na to, że badania rynkowe analizują zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje. Aby były one możliwie wiarygodne, to stosuje się często telefoniczne albo bezpośrednie. Jeśli zostaną odpowiednio zrobione, to dostarczą wielu przydatnych do późniejszych działań informacji.
+Tekst Sponsorowany+